Är du eller någon du känner vår nästa kanslichef?

Vår kanslichef Kajsa kommer inom kort att gå vidare till nya utmaningar, och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna! Välkommen med din ansökan! 

Office Manager till Svenska Bergteknikföreningen

Är du en person som får saker att hända, är en van administratör (gärna med vana för redovisnings-ekonomi) och gillar varierande arbetsdagar? Då kanske du är Svenska Bergteknikföreningen nästa Office Manager till att driva det dagliga arbetet på kansliet.

 

I din roll som Office Manager kommer du att arbeta brett och varierat. Du kommer att ha ett stort kontaktnät och ansvara för kontakten gentemot medlemsföretag och andra intressenter. Som person tror vi att du är driven, glad/positiv och självgående (men inte främmande för att arbeta med andra). Du bör vara ordningsam och strukturerad med en doer-attityd. En mycket viktig egenskap är att kunna ta egna initiativ, men även att genomföra föreslagna/beslutade aktiviteter (inom ramen för en beslutad strategi). Du är gärna utåtriktad och bekväm med att ta och bibehålla kontakter, även på engelska.

 

Uppgifter inkluderar:

  • - Intern-ekonomi (bokföring, fakturering, bokslut, löneutbetalningar etc)
  • - Arrangera konferenser, seminarier och event
  • - Arbete med de fyra utskotten: Bergdagarna, Young Members, Kompetensutskottet och det Internationella utskottet
  • - Förbereda möten och skriva protokoll på styrelsemöten och årsmöte
  • - Företräda Sverige och Svenska Bergteknikföreningen på konferenser (nationellt och internationellt)
  • - Hantering, kommunikation och administration av medlemsfrågor och register
  • Kommunikation, hemsida och sociala medier

 

Kvalifikationer

  • - Ekonomi, redovisningskunnig (stiftelse/förening)
  • - Administrativa kvaliteter
  • - Goda excel-kunskaper
  • - Goda kunskaper att formulera sig i tal och skrift, även på engelska. Du bör vara bekväm med att ta kontakt med andra.

 

Meriterande

  • - Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • - Erfarenhet inom service
  • - Erfarenhet inom marknadsföring och projektledning
  • - Erfarenhet från bygg, gruv och anläggningsbranschen är en merit men inget krav, du bör dock tycka att det är/verkar spännande med anläggningsbyggande

 

Placering: Fina lokaler centralt i Stockholm

Omfattning: Heltid, Cirka 08-17, flexibelt

Jobbkategori: Office manager, Kanslichef, Kanslist, Koordinator

Startdatum: Efter årsskiftet eller enligt överenskommelse

 

Ansök genom att maila CV och personligt brev till robert.sturk@skanska.se (ordförande i Svenska Bergteknikföreningen) eller kajsa.lindhe@svbergteknik.se. Det går även bra att söka direkt med din profil via LinkedIn här